Кафедра українознавства

Мова:

Соціальні мережі: pro et contra

У межах рубрики про інфодемію вже було піднято багато питань, пов’язаних зі сприйняттям, розумінням, а головне з аналізом інформації. Проте без усвідомлення того, чим є, а чим не є соціальні мережі, використовувати отримані навики складно.

Новинні сайти, радіо, телебачення часто насаджують сприйняття соцмереж як керованих корпорацій, що передають (або не передають, залежно від ситуації) персональні дані. Низка скандалів, пов’язаних з Facebook чи Telegram є тому наочним підтвердженням. Та соціальні мережі – це щось значно більше. Насамперед – це спільнота людей, об’єднаних бажанням спілкуватися між собою. Чи це означає, що така спільнота однорідна, – звичайно ні. Є групи за інтересами, робочі акаунти, окремі події, до яких може долучитися або кожен, або лише за запрошенням, і безліч інших варіантів комунікації, але це все завдяки спільноті.

Тоді чому такі скандали взагалі виникають? Все просто і складно водночас. Якщо ви хочете зібратися компанією, то є декілька варіантів посидіти разом і обговорити власні враження: удома, на природі, у кафе/ресторані, кіно тощо. Чи будете ви стверджувати, що кафе дорівнює вашій компанії? Звичайно, ні. Кафе – просто одне з багатьох місць, де можна зібратися. Тобто це майданчик для комунікації, і всі сервіси для соціальних мереж є лише інструментами. Facebook, Telegram, Instagram, Twitter зі зручними додатками є платформами для комунікації, але спільнота там формується самостійно. Тому варто розрізняти ці поняття.

Далі буде…

#SHGATI #ШляхиБезпеки ІЦ «Майдан Моніторинг».

Проєкт “Групи самодопомоги для подолання інфодемії” відбувається за підтримки Європейського Союзу в співпраці з Black Sea Trust for Regional Cooperation

Соціальні мережі: pro et contra